ללמוד שיווק

טעות שיווקית מס’ 1: לא ללמוד עליו

 

לא נכון >

“חשוב יותר שאני אקח קורס הכשרה נוסף בתחום שלי. כשאהיה ממש מקצועית אני כנראה כבר לא אצטרך פרסום ושיווק”

“אין מה ללמוד בשיווק, יש אנשים שיש להם מזל ויש אנשים בלי”

 

שיווק נכון>  ללמוד וללמוד וללמוד על שיווק 

איך עושים את זה?

קודם כל, לא בקורסים שעולים הון.

כלומר, אפשר גם שם, אבל לאו דווקא. אין צורך.

 

חפשו ידע בגוגל

האינטרנט הוא חיית ידע מפלצתית, אתם מתחילים ולא יודעים איפה זה נגמר. אז יאללה, אין סיבה שלא לנצל את זה לטובתכם, תשאלו את הדוקטור כל מה שאתם רוצים לדעת, יש לו תשובות מעניינות. אם אתם בתחילת הדרך השיווקית שלכם הקדישו לזה חלונות זמן ביומן. אם אתם כבר ותיקים ומנוסים, אז יש לכם פחות מה למצוא בדפדפוף אקראי, בחרו מוקדי ידע שאחריהם אתם עוקבים – בלוגים שעוסקים בנושא, קבוצות ופורומים של אנשי מקצוע בתחום, וכמובן, שתיים או שלוש רשימות תפוצה איכותיות ולא מעיקות (כמו שלי😉)

 

תלמדו ממתחרים

קבלו משימה: נסו לבדוק מה 5 מתחרים חזקים בתחום שלכם עשו בתחילת הדרך. תוכלו להיות בלשים ולתשאל את כל האנשים שמסביבם, ותוכלו לקחת סיכון כנה ולשאול אותם בעצמם. אגב, מתחרים זה לא שם נרדף לאויבים, ואם לכם זה כן מצלצל ככה, תחליפו את זה ב’קולגות’. קולגות שנמצאים בשוק מספיק זמן והם מבוססים ויש להם עבודה בשוטף, לא יבהלו לשתף אתכם בצורת העבודה שלהם, בתמחור שלהם, וכמובן גם בשיווק, בקשו מהם פידבק על הפעולות שלכם, ואם תצליחו לפתח קשרי ידידות טובים והם יתרשמו מהמקצועיות שלכם יש סיכוי סביר שהם ישלחו אליכם לקוחות כשהם יהיו עמוסים.

 

קחו מנטור

אתם מרגישים שאתם מדי הרבה זמן נמצאים בתחילת הדרך? שלמו לבעל מקצוע מהתחום שלכם שילווה אתכם בתחום השיווק, או ליועץ עסקי/ שיווקי שמומחה בתחום שלכם. בכל תחום יש ניואנסים שונים איך משווקים, רשתות אחרות שצריך לבנות, ואנשים אחרים שהם אנשי המפתח, אמנם עקרונות השיווק הם זהים, אבל הדרך עשויה להיות שונה.

 

קחו קורסים

לא מצאתם מנטור? מרגישים שחסר לכם ידע משמעותי? קחו קורס. זול, כבר אמרתי? אין סיבה לשלם הון תועפות על פיתוח העסק לפני שיש בסיס שיווקי טוב. תוכלו למצוא קורסים איכותיים ושווים, מותאמים לשלב בו העסק שלכם נמצא, בכמה מאות שקלים עד אלף וקצת, בסבסוד מט”י, מעוף וכאלה. העסק שלכם כבר מרוויח? תוכלו לשדרג לשלב הבא עם קורס בכמה אלפי שקלים, זה די והותר (בקישור בתחתית המייל אתם תמיד יכולים להתעדכן בקורסים שהולכים להיפתח בקרוב).

 

הכי חשוב – תלמדו מהתוצאות

בסופו של יום הניסיון הוא המורה הטוב ביותר. הצלחות, ולא פחות מזה גם כישלונות, נועדו ללמד אותנו משהו. איך לומדים תוך כדי תנועה? קודם כל, מתחילים להתניע, בלי זה – זה לא יעבוד. ואחר כך? יש דברים שתבינו לבד, שעובדים או לא, שכדאי לעשות או לא. ויש דברים שצריך לבחון קצת יותר לעומק. כןןןן, עוד נדבר על זה בפוסטים הבאים.

פוסטים קשורים

שיווק בכיף, ניהול עסקי
שיווק בכיף, ניהול עסקי
ניהול עסקי, כתיבה שיווקית, פיתוח עסקי ואישי

אהבתם? שתפו אותי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *