אנשים מוציאים כסף או על דברים שהם חייבים,
או על דברים שהם ממש רוצים.
אבל למה שיוציאו כסף על משהו שהם בכלל לא שמעו עליו עד היום, והסתדרו יחסית בסדר בלעדיו?
טובה קצנלבוגן היא הסטייליסטית החרדית הראשונה, ומומחית לסטיילינג אישי שלימדה כבר אלפי נשים לדעת להתלבש כמו שהן אוהבות.
האמת? שהיא למדה סטיילינג בשביל הכיף,
ורק שנתיים אחרי שסיימה, בתקופה שהיא לקחה רגע הפסקה בעבודה
היא אמרה לעצמה – וואלה, יש לי תחביב, למה שלא אעשה איתו כסף?
להרבה מאיתנו יש תחביבים,
כמעט כל אחת למדה פעם קורס של משהו שהיא ממש אוהבת,
האם אפשר להפוך כל תחביב לעסק?
אז נפגשתי עם טובה להקלטה.
לשמוע מה הדרך, ואיך הופכים תחביב שהוא, לא ממש מקצוע מוכר או מקובל,
לעסק, משכורת ופרנסה.
שמעתי על תחילת הדרך,
על ניסיונות לשווק שירות שאפילו בחינם לא רצו אותו
כי ‘מה הקשר שתגיעי איתי לקנות בגדים ואנחנו בכלל לא מכירות?’
ועל הלקוחה הראשונה
שהזהירה – ‘אבל אם רואים אותנו ביחד
את אומרת שאני חברה מהעבודה!’
ואז…?
בדרך הכי הזויה,
היא התגלגלה ליועצת עסקית ש… לא מגלה!
תיכנסי לפרק ותשמעי הכל מהתחלה.
מתוך הפרק:
“לא הבינו בכלל מה אני עושה, התקשרו אלי לשאול אם אני יכולה להגיע לעצב שולחן לאיזו הפקה”
“אבא שלי מתקשר אלי אם אני רוצה כל מיני עבודות, כשכירה. כי עצמאית, ועוד בעסק כזה? נו, זו לא באמת פרנסה”
“השקתי את הקורס הדיגיטלי הראשון בהתרגשות וציפיה. ו…? צרצרים. אפס התעניינות ואפס רכישה”.
על מה דיברנו?
- חינוך שוק. איך מלמדים אנשים לרצות או לצרוך משהו שהם בכלל לא מכירים? מה צריך בשביל תהליך כזה? האם אפשר לחנך את השוק לצרוך כל מוצר? איך עושים את זה? כמה זמן זה לוקח? ומה הכישורים והתכונות הנדרשות? על יתרונות וחסרונות, בללכת על דבר כזה.
- למידה תוך כדי תנועה, דיוק מתוך משובים של לקוחות, ומה שאפשר לדעת רק אחרי שיוצאים לדרך.
- כסף. כמה אנשים מוכנים לשלם? ולמה יקר למישהי לשלם על פגישה, אבל היא לא תחשוב פעמיים לפני שהיא מוציאה את אותו סכום על חולצה?
- קורסים דיגיטליים, איך עושים את זה נכון, כמה מעורבות נדרשת, כמה נכון להשקיע ואיך מנגישים את זה שזה יהיה שימושי ולא עוד קורס ששקוע בארכיון הקורסים שלא מושמעים.
- ולקינוח, איך אפשר שלא? טובה נתנה לנו 2 טיפים של סטיילינג עסקי. אפילו רק בשביל זה שווה להאזין לפרק.